Kundeservice i telefoni branchen - hvor vigtigt er det?

Odeno møder

Sæt fokus på kundeservice!

I dag er produktkvalitet og dens værdi for pengene, ikke det eneste vi skal holde øje med.

Kundeservice spiller en stor rolle, for at kunne stille jer tilfredse og for at dække jeres fulde behov fra start til slut. Det gælder i dag i alle brancher, og I er højst sandsynligt selv bekendte med det.

Service er med tiden vokset og der stilles højere krav.

For hvad er for eksempel en mobilløsning til jeres virksomhed, hvis kvaliteten ikke er som lovet. Her ønsker I at kontakte udbyderen, men oplever at møde yderligere komplikationer pga. et ringe serviceniveau.

Teleselskabernes service er en høj konkurrencefaktor. Hvis en kunde ikke føler sig i fokus ved deres henvendelse, har kunden nemt ved at vælge en anden og ny udbyder.

Før i tiden var det vigtigt, men også nok, at kunne ringe ind til hovedkontoret og få løst et problem. I dag er det ikke kun telefoniskhenvendelse der er vigtigt, men i ligeså høj grad, høj svarrate på de sociale medier, hjemmesider og e-mails.

Odeno tidsrøver
Odeno produktkatalog

Hvordan opnår du god kundeservice?

For at kunne stille gode krav til god kundeservice, kan du læse med her.

Vores problem skal løses

Forstå hvad du bør kunne forvente af mobilselskaberne i henhold til god kundeservice. Ingen af os (kunder) henvender os uden grund. Hvis vi vælger at ringe til operatøren, har vi som kunde vurderet, at det vil være den bedste forudsætning for at få løst vores problem.

Ha’ dette for øje når du vælger en udbyder. Har udbyderen samme opfattelse og tænker det samme, er du i den rigtige retning. Du kan med fordel læse teleudbydernes kundebedømmelser som en hjælp.

Hurtigt og effektivt

Kundeservicen skal også ske hurtigt og effektivt. For når kunder henvender sig, er det med tillid og forventning om at hjælpen kan hentes og behandles nu. Ingen kunder ønsker, at spilde sin egen eller teleselskabernes tid ved disse henvendelser.

Hvis man oplever et ineffektivt serviceniveau og gentagende gange, så kan det sige mere om værdierne i teleselskabet.

Dette er generelle principper, som vil kunne hjælpe dig med, at fastlægge et kvalitetsniveau af kundeservice hos en udbyder. Hvis du oplever og/eller fornemmer at alle principper er gode, kan du regne med en virksomhedspolitik, som også er kundeorienteret.

God kundeservice kan forenkles til, at virksomheden skal kunne sætte sig i dit sted.